lørdag den 28. juli 2012

Mens vi venter på breaking news

Kommer nok til at skrive mere om netdatingens forunderlige væsen, you just wait for it. 

Det påstås jo, at hver fjerde forhold starter på nettet. Jeg tror, jeg trækker den statistik kraftigt ned. Her er i hvert fald en lille top 5 over dates, der startede på nettet, men aldrig naturligt udviklede sig til mere:

1. Jokeren


Førstehåndsindtryk: Synes selv hans jokes var usigeligt morsomme. Så morsomme, at han var nødt til at afbryde stort set alt, jeg forsøgte at få indført, for at fortælle dem. Og selv grine af dem. Hvilket for så vidt også var i orden, nogen skulle jo gøre det. 

Mindeværdige citater: ”HEY, det minder mig om et afsnit af Letterman, hvor Obama øhm, altså han siger noget med sine ører. Det er mega sjovt [Griner højt for at understrege, hvor sjovt det var]. Det er noget med, at øhh, hvordan var det nu …” 

Bedømmelse: Efter ikke at have fået særlig mange ord indført og pligtgrinet hult i to timer, takkede jeg pænt nej til at tage med ham ud og spise på hans brors restaurant dagen efter og møde det meste af familien! 

2. Himmelhunden


Førstehåndsindtryk: Sms en time før daten med besked om, at han lige havde været i bad. Underforstået som i hvis nu…du ved…altså, så er jeg ren og nyvasket. Det skal i hvert fald ikke afholde dig. 

Mindeværdigt citat: Min hjerne har fortrængt det grufulde tidsinterval det tog at forklare, hvordan han som nyudnævnt tillidsmand faktisk havde opdaget, at der var nogle løntilskud, de skulle have i hans afdeling, som de ikke fik, og hvilke forhandlingsmøder og i hvilken rækkefølge han havde afholdt med kommunen. Som en service gik han gerne tilbage i fortællingen og startede igen, hvis han fornemmede, jeg ikke havde helt tjek på detaljerne.

Bedømmelse: Jeg var jo advaret om et vist lavniveau allerede en time før jeg alligevel valgte at troppe op. Blev ikke positivt overrasket. 

3. Daddy


Førstehåndsindtryk: Samtaleemner første ti minutter af daten 1) Han (21) ville gerne have børn indenfor de næste to år 2) Var stor modstander af kvinders ret til at få abort 3) Synets vi burde indføre dødsstraf i landet. Så var linjen ligesom lagt, og med den slags sværvægtere på bordet fra starten og ingen overensstemmelser i synspunkter eller afkomsønsker, var det svært at løfte daten derfra. 

Mindeværdige citater: Sms en time efter han var kommet hjem fra ferie, to uger efter en gudsjammerlig date. ”Hey baby, Daddy er landet” (!) 

Bedømmelse: ’Daddy’ havde desværre ikke den store føling med min oplevelse af daten, og desuden ønsket om at blive en rigtig daddy snarest muligt, hvilket ikke helt stemmer overens med min senmoderne skræk for at få børn.

4. The Creep


Indtryk: Mødte ikke op til den date, han selv møjsommeligt havde planlagt med søndagsfrokost og det hele efter at have skrevet sammen et stykke tid på nettet.

Mindeværdigt citat: Sagde det i stedet med blomster, da jeg pludselig fik leveret en buket til min hjemmeadresse, med ’Tillykke med Bacheloren’. Havde nu hverken nævnt min eksamen eller min adresse, men man kan selvfølgelig komme langt på et postnummer og et fornavn, hvis man virkelig vil… 

Bedømmelse: Tja, havde ikke noget at bedømme, udover det var mit første bekendtskab med netdating, hvilket gjorde der gik lige nogle år, før jeg hoppede derind igen. 

5. Georg Michael (blind date): 


Førstehåndsindtryk: Viser sig at have set sig i spejlet engang i ’97, betragtet den snorlige midterskilning og lokumsbrætskægget og tænkt, at det holder hele vejen ind i det nye årtusinde. Ikke mindst i kombination med den lidt svedlugtende ’Roskilde 2002’ t-shirt, som nok også passede bedre i størrelsen i 2002. 

Mindeværdigt citat: [Spejder rundt i lokalet, hvorefter øjnene igen falder på mig] Ja, jeg må indrømme, at du ikke ville være mit førstevalg. 

Bedømmelse: Til trods for, at stand by ellers er min ting, valgte jeg ikke at blive hængende i hjørnet, klar til at være den, hvis han nu ikke nåede at finde noget bedre.. 

Psst, ingen den her uge har kvalificeret sig til listen, men har immervæk opdaget mange nye ting at lave lister over. Fortsættes…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar