torsdag den 31. maj 2012

It's a kind of magic ...

Det skete i de dage i forsommeren engang, at miraklet skete. Efter troligt at have tjekket boligportalen med en frekvens i timen, man ellers kun ser hos virkeligt dedikerede fans på twilightmoms.com kom den. Lejligheden, hvor jeg lige fik sagt mit navn højt, inden den tyve minutter efter igen var forsvundet fra nettets umiddelbare overflade. Lejligheden jeg så tirsdag sammen med fire andre interesserede, der sammen med mig indgik i en pulje, der ville blive trukket lod iblandt. 20 % chance, hej hej!

Og så ringede de. Til mig!

Føler lidt jeg har vundet noget. Og selvom mit indtryk af ny domicil pt. er af fem minutters varighed, vil jeg faktisk sige, at den præmiehøstmæssigt allerede har overhalet rygsækken fra Bikuben (inkl. to par tennissokker med fartstriber), trædukken, der forestiller et postbud og ikke mindst dvd-udgivelsen med hele Eurovision Song Contest fra 2009.

Om mindre end en uge rykker jeg derfor mit habengut fra Vesterbro til Nørrebro, og i betragtning af, at jeg var klar til en kælder i Hvidovre har det sin ironiske charme, at jeg endnu engang placerer mig og min provinsielle snusfornuft lige midt i hipsterterritorie.

Nu må I have mig undskyldt, jeg skal i Silvan.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar