tirsdag den 15. maj 2012

Kaptajn Underhyler

Mit største ønske som barn var at være en dreng. Det er det ikke længere, så ingen planer om dyre kirurgiske svipture til Thailand lige foreløbig, men da jeg var seks år fyldte det alt. Jeg blev klippet korthåret, badede i shorts om sommeren og legede kun med drengelegetøj. Mest min elskede samling af matchbox-biler, der så retrospektiv set alle havde personligheder a la cars, og interagerede lidt ligesom, hvis man havde leget med dukker, men det er en helt anden historie.

Min faster forærede mig med en bekymret mine troligt en ny dukke, hver gang jeg så hende, og jeg sagde pænt tak, fordi min mor sagde jeg skulle, og kylede den ind bagerst i rodet under min seng. Dukker, bvadr! Det var jo sådan noget piger legede med.

Ovenstående er egentlig blot serviceoplysninger for at kunne male et billede af uforfalsket barnlig stolthed. Et billede af seksårige Marie, der havde en ting, der var mere fantastisk end alt andet her i verden. Et par grønne underbukser. Købt i drengeafdelingen, og derfor et par rigtige drengeunderbukser i drengefarver, til drenge.

De her underbukser var det sejeste jeg indtil da havde ejet, og jeg kunne ikke falde i søvn første gang, jeg havde dem på af ren ekstase. I stedet stod jeg op, tændte lyset, stillede mig foran spejlet og begyndte at flekse. I dyb beundring over mig selv, og hvor herresej jeg i bogstaveligste forstand så ud i mine drengeunderhylere.

Jeg kom i tanke om det den anden dag, da jeg dansede rundt i lejligheden på, hvad jeg selv opfattede som sådan en lækker ”latino-agtig-måde”. Jeg dansede nemlig på et tidspunkt i retning af spejlet, for at få syn for sagen, men nåede aldrig så langt, da mine heftige hoftebevægelser på en eller anden måde resulterede i, at mine jeans revnede.  

Tænkte i situationen, at det lidt var held i uheld, så jeg ikke fik mulighed for at stå med mine voksenbriller og studere mine ”lækre latino-moves” in action. Omvendt er jeg måske blevet lidt for voksen på det punkt? For et eller andet sted burde man fandeme stå og flekse mere foran spejlet i sine yndlingsunderbukser og føle sig toplækker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar