søndag den 24. juni 2012

'Cause she is drawn to the fire, some people will never learn

Jeg er pt. ansat i en løntilskudstilling (I ved dem, hvor løn burde stå i anførselstegn) et lidt arty-farty sted. Havde med andre ord ikke fået sat min fod i klemme på Jehovas Vidne-måden, hvis det ikke var fordi, jeg kendte nogen, der kendte nogen.  

Dejligt arbejde, søde mennesker, jävla malplaceret grønskolling.

Sad i fredags til noget eftermiddagstamtam med virkelig søde og på mange måder dejlige kollegaer. Kommer imidlertid ikke udenom, at jeg er lysår ved siden af, når det kommer til selvbranding og oplevelsesnarkomani. Der er bare et eller andet ved omgangstonen, der får mig til at føle mig som en røvballemusiker i mintgrøn skjorte med keyboard under armen, der ved en fejl er endt i Koncerthuset og ikke Herlev Medborgerhus. I ved, når man nu ikke lige kan remse +20 trendy barer i København, ikke forstår de filmcitater folk slynger ud…fra dokumentarfilm…fra halvfjerdserne og ikke kender de der ting, der bare ALTID sker, når man er i Berlin/Barcelona/New York.*  

I går endte jeg så lidt tilfældigt uden for København med at lave sankthans-snobrød til en hulens masse unger på mit andet næsten-lønnede arbejde (It’s complicated). Men til trods for klisterhelvede, børn i hobetal og obligatoriske halvfulde småbørnsfædre, der lige skal pointere, at de der håndbevægelser, der kræves når dejen skal sidde godt fast på pinden, dem har man da vist prøvet før (notch notch, wink wink), så råhyggede jeg mig i den grad, med kolde hof, top 40 coverband, snak om vejret (det var jo godt, solen kom frem til sidst) og en helt igennem rar følelse af, bare at kunne være mig.

Så for at blive en stund i kliché-land: Man kan tage pigen ud af provinsen, men ikke provinsen ud af pigebarnet! (Hvor er det i grunden også længe siden, jeg har været på Jensens…og nej, I får ikke jeres falske apostrof med på min blog).

Der er også billeder af mig i snobrøds-mode, men billederne af bålet er SÅ meget sejere! Fotograf: Katja Mia Pedersen

*Kan sikkert nævne to trendy steder i hovedstaden, hvis det ikke er et krav, jeg ligefrem har været der. Har engang været i Hamborg, men nok ikke længe nok til, at vide, hvad der bare ALTID sker, når man er i Hamborg. Kan tillige kaste tifoldige citater fra ”Buffy – The Vampire Slayer” i grams, men det er som om den street cred lidt døde for en 6-7 år siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar