torsdag den 30. august 2012

Bah!

For the record: Da jeg startede bloggen havde jeg faktisk overmåde ambitioner om at holde den klynkefri. Havde Joakim von And været blandt mine faste læsere, ville der imidlertid fluks have været et "Tsk tsk" i kommentarfeltet nu, for den ambition har vist indtil videre primært udmærket sig som rammende bevis på, at jeg kender mig selv svært dårligt. Som håbløs naivist har jeg dog stadig en irrationel tro på, at jeg nok skal blive mere overskudsagtig en skønne dag. I mellemtiden håber jeg enkelte læsere er mindst lige så naive og bliver hængende.

Og så skal der jamres:

For milde mammon, hvor kan man da bare gå i stå på en foruroligende måde nogle gange. Jeg har nu startet og næsten færdiggjort en 2-3 blogindlæg siden sidst. Næsten. Har lavet sirlig liste over de jobs, jeg kan/vil/skal/burde søge pt., og den ligger der, lige midt på skrivebordet ved siden af brutto-cv’et. Ny styrketræningsplan venter egentlig bare på, jeg går i gang. Det gør nyt budget også. Og op-på-hesten-plan-b efter helhjertet datingprojekt med pinligt lav succesrate. For slet ikke at tale om alle de fremtidsbeslutninger, der med fordel kunne træffes ca. nu.

Men jeg gider ikke. GIDER IKKE, BLEV DER SAGT. For jeg har faktisk herretravlt lige nu med at melde mig ud af kampen, og ligge i fosterstilling under dynen og se dårlige tv-serier og spise is (ja, det kan man godt, man skal bare vinkle skeen rigtigt). Mens jeg fra tid til anden snøfter selvmedlidende over hvorfor evolutionen dog ikke har taget højde for HVOR mange ubehagelige tanker og følelser et gennemsnitligt privilegeret senmoderne menneske må forventes at kunne kapere og korrigeret indstillingerne.

Åh, havde man så bare været tvunget i saltminerne og distraheret af en kamp for livets opretholdelse, som i de gode gamle dage. Så man ikke i stedet krysterkickstartede det parasympatiske nervesystem og den deraf følgende dejlige følelsesløshed med tomme kalorier og hofteskred (på ydersiden, that is). Snart bliver jeg jo også nødt til at lægge en ny kostplan og lægge den i bunken af startklare projekter.

Og jeg er jo ikke dummere end fremtidskagerne. Jeg ved godt, at hvo intet vover har en røvsyg tilværelse og lediggang er roden til al begyndende afhængighed af Daim-is. Men lur mig, om jeg kan få sparket handling ind i det opgivende legeme, når det nu er så meget mere ukonstruktivt at sidde og kalkulere mulighederne for karriere og kærlighed ud fra omskiftelig emotionel fakta.

Åh, hvor kan rationel handling dog bare rende mig lige nu!

Det var vist bare det, jeg ville sige. Jeg sitter fast. Og jeg sidder frygteligt stille. Så jeg ved ikke hvornår, jeg får vristet mig fri.

2 kommentarer:

  1. Godt at høre fra dig! Måske inddrag nærtstående og lav en fast aftale om, at du skal indlevere 1-2 jobansøgninger til vedkommende dagligt? Med andre ord: anskaf dig en personlig slavepisker!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1-2 ansøgninger dagligt, gulp! Lyder sikkert ikke af særligt meget og har fået den før, så bare som en generel OBS af hensyn til min samvittighed: Med 100+ ansøgere pr. job kommer man ikke langt med copy/paste. På en god dag, tager ansøgninger 3-4 timer stykket at skrue helt perfekt sammen.

      Måske det også er for lang tid, men med det nyuddannede cv er man jo gerne nødt til at hive andre partytricks op af hatten, som f.eks. intensiv research på virksomheden, knivskarp målretning af cv og pletfri korrektur.

      Så 16 timers arbejdsdag...(arbejder jo allerede fuld tid, får bare ikke løn for det, hurra for aktivering), så har jeg nok i virkeligheden ikke tid til, at snakke med min personlige slavepisker ; )

      Men ideen med personlige aftaler er meget god, dem kunne jeg sikkert med fordel lave en 2-3 stykker af, for at holde mig fast på det, der betyder noget.

      Slet